POLITYKA PRYWATNOŚCI
Niniejsza Polityka Prywatności zawiera podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w serwisie e-ranto.pl należącym do RANTO SP. Z O.O..
Administratorem danych jest Ranto sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Nowy Świat 33, lok. 13, 00-029 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001027071, zarejestrowana jako podatnik pod numerem NIP 5252948994, o kapitale zakładowym w wysokości 200.000 zł, który został wpłacony w całości.
Z Administratorem można się skontaktować poprzez adres email: info@e-ranto.pl, telefonicznie pod numerem +48 22 888 41 04, (koszt połączenia według taryfy operatora) lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
W zakresie w jakim Pana/Pani dane osobowe wykorzystywane są do rozpatrzenia wniosku o udzielenie poręczenia (w tym poprzez zautomatyzowane profilowanie, które służy do przeprowadzenia weryfikacji wnioskodawcy), zawarcie umowy, a także, gdy ma to miejsce – przy działaniach związanych z zabezpieczeniem roszczeń, rozpatrywaniem reklamacji oraz działaniami windykacyjnymi a także w zakresie działań marketingowych (przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną, marketing bezpośredni przy wykorzystaniu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, personalizowanie ofert i treści handlowych) - Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest spółka Ranto sp. z o.o..
W razie pytań dotyczących przetwarzania Pana/Pani danych osobowych oraz przysługujących praw, jest prosimy o skontaktowanie się z Inspektorem Ochrony Danych, drogą mailową na adres: iod@e-ranto.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
Dane osobowe zbierane są w następujące sposoby:
Zbieranie danych odbywa się również w sposób automatyczny, poprzez pliki cookie, śledzenie sygnałów nawigacyjnych i z wykorzystaniem podobnych technologii. Więcej informacji w tym zakresie dostępnych jest Polityce Cookies.
W przypadku dochodzenia roszczeń z tytułu umowy zawartej przez Użytkownika z Administratorem, dane kontaktowe mogą być pozyskiwane ze źródeł publicznie dostępnych (np. książki telefoniczne, CEiDG).
Użytkownik, który chce zaaplikować o udzielenie poręczenia lub skorzystać z szerszej funkcjonalności Serwisu musi założyć konto w Serwisie poprzez podanie adresu e-mail i hasła do konta w Serwisie, a także podać następujące dane:
W przypadku złożenia przez Użytkownika wniosku o poręczenie lub skorzystania z pełnej funkcjonalności Serwisu, Administrator zbiera dane osobowe Użytkownika w zakresie IP Użytkownika, typu i wersji systemu operacyjnego czy przeglądarki, ustawień strefy czasowej, typu i wersji wtyczek do przeglądarki, czasu i miejsca wizyt w Serwisie czy informacji o odwiedzanych stronach.
W przypadku prowadzenia rozmów telefonicznych z Użytkownikami Administrator zastrzega sobie prawo ich nagrywania w celach szkoleniowych oraz kontroli jakości usług świadczonych przez Administratora, a także w celach dowodowych. W przypadku braku zgody na nagrywanie rozmowy, Użytkownik powinien zakończyć połączenie.
Brak wskazania Danych Osobowych niezbędnych dla celów świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udzielenia finansowania, może wiązać się z niemożliwością świadczenia tych usług względem Użytkownika.
Administrator przetwarza Pani/Pana dane w związku z umową zlecenia udzielenia poręczenia, w zakresie i celu w jakim udzielił/a Pan/Pani zgody oraz na podstawie przepisów prawa.
Przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się w następujących celach:
Rodzaj danych | Cel przetwarzania | Podstawa prawna |
Imię, nazwisko, PESEL, numer rachunku bankowego, adres korespondencyjny | Rozpatrzenie wniosku o udzielenie poręczenia; zawarcie umowy zlecenia udzielenia poręczenia. |
|
Informacje o Pana/Pani dochodach, wydatkach, zatrudnieniu, pracodawcy, | Analiza ryzyka finansowego; profilowanie; zawarcie umowy zlecenia udzielenia poręczenia. |
|
Informacje o rachunku bankowym | Analiza ryzyka finansowego. |
|
Nagrania audio z rozmów telefonicznych | Obsługa poręczenia; wykonanie umowy |
|
Informacje o urządzeniach użytych podczas rejestracji na stronie internetowej | Identyfikacja Klienta; zawarcie umowy zlecenia udzielenia poręczenia. |
|
Imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu | Wysyłka reklam i ofert; marketing bezpośredni; przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną. |
|
Imię, nazwisko, dane kontaktowe, umowa zlecenia udzielenia poręczenia, dokonane wpłaty, nagrania rozmów telefonicznych | Windykacja należności (pozasądowa i sądowa) |
|
E-mail, numer telefonu | Badanie satysfakcji klienta |
|
Podanie danych osobowych jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy zlecenia udzielenia poręczenia. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości zawarcia umowy zlecenia udzielenia poręczenia.
Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne.
Okres przetwarzania Pana/Pani danych osobowych zależy od celu, w jakim dokonuje się tego przetwarzania.
Dane osobowe wykorzystywane w celach marketingowych są przetwarzane do momentu wycofania przez Pana/Panią zgody na ich przetwarzanie w tym celu (marketing cudzych produktów lub usług), lub zgłoszenia sprzeciwu na takie przetwarzanie (marketing produktów lub usług własnych Administratora).
W odniesieniu do świadczonych przez usług Pana/Pani dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, czasami, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest to dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji tego typu celów.
Jeżeli chodzi o dopasowanie treści serwisu do Pana/Pani zainteresowań, a także wykrywanie botów i nadużyć oraz pomiary statystyczne i udoskonalenie usługi, Pana/Pani dane będą przetwarzane w tych celach do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez Pana/Panią ze świadczonych przez Administratora usług.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. W szczególności przysługuje Pani/Panu prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania w tych celach.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy zlecenia udzielenia poręczenia lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie elektronicznym. Prawo do przeniesienia obejmuje dane dostarczone przez Pana/Panią Administratorowi i przetwarzane w sposób zautomatyzowany. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu Administratorowi danych.
Ma Pani/Pan prawo do dezaktywacji swojego profilu klienta na stronie internetowej, o ile na chwile obecną nie posiada Pani/Pan żadnych otwartych zobowiązań wobec Administratora lub podmiotów z Administratorem współpracujących.
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W celu skorzystania z powyższych praw lub w celu uzyskania odpowiedzi na pytania związane z przetwarzaniem danych osobowych, należy skontaktować się z Administratorem danych lub z inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe wskazane są powyżej.
Decyzja o przyznaniu Pani/Panu poręczenia będzie podejmowana w sposób zautomatyzowany (bez wpływu człowieka). Decyzja będzie oparta o profilowanie tj. ocenę Pani/Pana sytuacji finansowej i możliwości spłaty zobowiązań z tytułu poręczenia. Efektem takiego działania będzie sprawdzenie możliwości udzielenia poręczenia. Konsekwencją tego przetwarzania będzie udzielenie poręczenia w określonej kwocie bądź odmowa udzielenia poręczenia.
Decyzja podejmowana będzie na podstawie danych zebranych podczas wnioskowania o poręczenie, dotychczasowej historii spłaty (jeśli dotyczy) oraz danych pozyskanych z zewnętrznych źródeł (za Pani/Pana zgodą). Dane mogą być też weryfikowane w zewnętrznych bazach. Na podstawie tych danych Administrator dokona analizy możliwości spłaty przez Panią/Pana zobowiązań z tytułu umowy zlecenia udzielenia poręczenia. Administrator może prosić o dostarczenie dodatkowych dokumentów potwierdzających deklarowane informacje.
Informujemy, że w przypadku zautomatyzowanego podejmowania decyzji ma Pani/Pan prawo do jej zakwestionowania i wyrażenia swojego stanowiska. Administrator zapewnia interwencję pracownika, który sprawdzi dane i podejmie decyzję. W tym celu należy skontaktować się z Administratorem na dane wskazane powyżej.
W odniesieniu do każdej wizyty na stronie internetowej lub korzystania z aplikacji mobilnych, Administrator zbiera w sposób automatyczny następujące informacje:
• Informacje techniczne, w tym rodzaj urządzenia, adres protokołu internetowego (IP) oraz dane dostawcy usług internetowych wykorzystywane do połączenia Pana/Pani urządzenia z Internetem, Pana/Pani login, rodzaj i wersja przeglądarki internetowej, ustawienia strefy czasowej, rodzaje i wersje wtyczek do przeglądarki, platforma i system operacyjny, rozdzielczość ekranu, lokalizacja, kodowanie czcionek;
• Informacje dotyczące Pana/Pani wizyt, w tym pełny adres URL do strony internetowej (w tym data i godzina); produkty, które Pan/Pani przeglądała lub których Pan/Pani szukała, strony odsyłające/wyjścia, pliki przeglądane na naszej stronie (np. strony HTML, grafiki, itp.), czas reakcji strony internetowej, problemy z pobieraniem, czas odwiedzin pewnych stron, informacje dotyczące interakcji na stronie (takie jak przewijanie, klikanie i ruchy kursora myszy) oraz sposoby opuszczenia strony internetowej, oznaczenie daty/godziny i/lub dane dotyczące czynności użytkownika, a także każdy numer telefonu, z którego łączono się z naszym biurem obsługi klienta.
Podczas wizyt na stronie internetowej Serwisu, na Państwa komputerze zapisywane są fragmenty kodu, które są plikami tekstowymi, zwane Cookies. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostały zawarte w Polityce Cookies.
W zależności od celu przetwarzania Pani/Pana dane mogą być przekazywane:
• podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora m.in. dostawcom usług w zakresie utrzymania systemów informatycznych, przechowywania danych, druku korespondencji, komunikacji marketingowej, usług pocztowych i windykacyjnych – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora;
• biurom informacji gospodarczej oraz do Biura Informacji Kredytowej S.A. - po spełnieniu warunków określonych odpowiednio w ustawie o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych oraz ustawie Prawo bankowe;
• podmiotom, za pośrednictwem których dokonywane jest sprawdzenie danych w ramach oceny finansowej;
• podmiotom uprawnionym do ich żądania na mocy przepisów prawa, w tym w szczególności organom wymiaru sprawiedliwości lub Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
• w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody na udostępnienie danych w celach marketingowych, podmiotom współpracującym z Administratorem.
Może Pani/Pan uzyskać informacje dotyczące zastosowanych środków ochrony składając wniosek na dane kontaktowe wskazane powyżej.